Wereldwijde introductiecampagne
Holmatro Pentheon tools.

Project

Campagneconcept ‘I EMPOWER, I UNLEASH, I FIGHT, I SAVE’

Klant

Holmatro Rescue Equipment

In samenwerking met

Cutjongens, Tycho Merijn Roest, FMD Works, Studio RBEE, Joost Schrover

In het kort

In een markt gedomineerd door spierballentaal is het makkelijk om de branchecode te volgen. Het wordt minder eenvoudig om deze code te herdefiniëren. Met de introductie van de Pentheon Series, met afstand de meest innovatieve en effectieve rescue tools ter wereld, lag er voor marktleider Holmatro een kans om de productlijn en zichzelf als merk opnieuw aan de top te positioneren. Niet door de ‘biggest & baddest tools ever’ te lanceren, maar door terug te gaan naar de basis: mensenlevens redden. Met een zorgvuldig georchestreerd testimonial-concept vol kracht en menselijkheid, maakt Holmatro de stap van productgedreven communicatie naar mentaliteitscommunicatie.

Inzichten

Vanzelfsprekend gaat deze productlanceringscampagne over producten. Maar ze worden gebruikt door mensen. De ‘first responders’ die met hun kennis, skills en tools levens redden. Met het conceptuele vierluik ‘I EMPOWER, I UNLEASH, I FIGHT, I SAVE’ wordt letterlijk gesproken vanuit de doelgroep en komt de missie van de gebruiker in de schijnwerpers te staan. Zo laat Holmatro zien de taal van de doelgroep te spreken en hun uitdagingen te kennen. Tegelijkertijd gelden de vier statements natuurlijk ook voor Holmatro’s nieuwe tools, thuisgebracht in de product pay-off ‘Unrestrained performance for your mission’. Hiermee is in de campagne een voortdurende wisselwerking tussen product, mens en merk zichtbaar, waarmee Holmatro hoofd en hart van de doelgroep raakt.

Achter de schermen

“Een uitgekiende balans tussen emotie en ratio, dat is vanaf het begin af aan een van de uitgangspunten van het concept geweest. In de campagnefilm zetten we de toon: echte mensen, echte verhalen, echte situaties maar - dit is essentieel - géén tools expliciet in actie. We moesten laten zien dat Holmatro de ‘first responders’ snapt. Niet door ze als bovenmenselijke helden neer te zetten, maar door ze te portretteren hoe ze zijn. Door deze ‘reality check’ konden we de film inzetten als kickstarter en voedingsbodem voor alle middelen en momenten in de complete customer journey. Van hoog-over merkcommunicatie op social tot het servicen van Holmatro’s wereldwijde dealernetwerk met state-of-the art productvideo’s op feature-niveau voor o.a. in hun sales-presentaties. Dit alles met één doel: beleving en storytelling vanuit de doelgroep zorgvuldig koppelen aan de Pentheon producten.”

Team

Verantwoordelijk aan klantzijde: Jilles Duyndam & Petri Zandijk - Concept, strategie, creative direction, art direction & design: Martijn Rijken - Concept & copy: Rutger Rijken-Vrolijk - Fotografie: Tycho Merijn Roest - 3D visualisatie: Dirk van Straaten (FMD Works) - 3D Beeld retouche: Joost Schrover - Regie & Edit: Merlijn Passier (Cutjongens) & Martijn Rijken - DOP: Dennis de Pijper (Shootby) - Geluid: Merlijn Passier (Cutjongens) - Motion design en post productie: Bart van Sinten (Cutjongens) - Motion design: Raoul Schaaf - Online marketing: Iris Pijnenburg & Petri Zandijk - Design & DTP: Ronald van der Burgt (Studio RBEE) - Productie: Petri Zandijk, Heidi Falter, Lieneke de Jongh (Holmatro) & Lianne Schenk (Cutjongens).

Tags
Business-to-Business, Campagneconcept, Holmatro, Merkcampagne, Merkverhaal, Pentheon, Product launch, Productcampagne