Product CGI & -3D Animaties
Holmatro Pentheon tools.

Project

Product CGI en -animaties Pentheon rescue tools

Onderdeel van

Wereldwijde lanceringscampagne Pentheon productlijn

Klant

Holmatro Rescue Equipment

In samenwerking met

FMD Works & Joost Schrover

Facts & figures

5:12 minuten animatie - 60fps - 27 hi-res productbeelden - 25 features & benefits - 8 categorieën - 4 tools - 3 patenten

In het kort

Voor de belangrijke onderkant van de sales-funnel én de campagne voor Holmatro’s nieuwe Pentheon resue tools, verschuift de focus van de emotionele benefits op merk- en brancheniveau naar de features en specificaties van de tools zelf. Met state-of-the-art CGI en animatie worden de tools levensecht gevisualiseerd voor toepassingen online, in sales-presentaties en in video’s. Niet alleen een integraal onderdeel van de social media strategie dus, maar ook van de verkoopstrategie van het Holmatro dealernetwerk dat met snippets zoals ‘Unparalleled speed’ of ‘Battery management made easy’ tijdens elk sales-gesprek weer andere voordelen uit kan lichten.

Inzichten

Elk van de vier nieuwe tools is een game-changer. Ten opzichte van de vorige serie maar zeker ook in vergelijk met de concurrentie. Om de ‘game-changer claim’ van Pentheon te bekrachtigen moet je je product als marktleider high-end neerzetten, wanneer de markt er voor het eerst kennis mee maakt. En misschien belangrijker nog: hyperrealistisch in stilstaand beeld, animatie en video. Vandaar de keuze om de tools minutieus te visualiseren en elke invalshoek, elk materiaal en elke vorm of positie van belichting tot in de kleinste details te laten kloppen.

Achter de schermen

“De nieuwe Holmatro tools levensecht en flexibel inzetbaar visualiseren, dat was de challenge. In een intensieve samenwerking met de engineers van Holmatro - de specialisten die de tools hebben ontwikkeld - en een top-animator, heb ik op elk frame en elke pixel meegekeken. Belichting, kleur, materiaal, beweging. Ik wilde een wereld creëren waarin de Pentheon-lijn in 3D er in elke stand en vanuit elke hoek het beste uit zou zien. Alles minder dan high-end zou namelijk meteen door de mand vallen bij de doelgroep. Daarom is ook veel aandacht aan het sound design besteed. Het totaalplaatje heeft daarmee een high-tech uitstraling gekregen die precies aansluit bij de belofte die Holmatro met deze productlijn doet.”

Team

Verantwoordelijk aan klantzijde: Jilles Duyndam & Petri Zandijk - Concept, creative direction, art direction & design: Martijn Rijken - 3D visualisatie & animatie: Dirk van Straaten (FMD Works) - 3D Beeld retouche (keyvisual): Joost Schrover - Sounddesign & -fx: Peter van Straaten (FMD Works).

Tags
Animatie, Art direction, Business-to-Business, CGI, Holmatro, Merkcampagne, Pentheon, Product launch, Productcampagne, Rendering