Applicatiefotografie – Holmatro Pentheon

PROJECT

Applicatiefotografie Pentheon rescue tools

ONDERDEEL VAN

Wereldwijde lanceringscampagne Pentheon productlijn

KLANT

Holmatro Rescue Equipment

IN SAMENWERKING MET

Tycho Merijn Roest

FACTS & FIGURES

1x BMW m850i - 1x BMW 520i - 2 dagen - 4 tools - 40 beelden

IN HET KORT

Een hoogwaardige lijn rescue tools in de markt zetten, vraagt om applicatiefotografie die de topkwaliteit van de producten compromisloos in beeld brengt. Beelden waarin de tools een glansrol krijgen zonder teveel omgevingsruis, en die geschikt moeten zijn voor alle on- en offline uitingen. In lijn met de hoge mate van realisme waarvan de totale campagne is doordrenkt, is ook de applicatiefotografie ‘the real deal’. De brandweermannen zijn waarheidsgetrouw gepositioneerd, de settings voldoen aan alle veiligheidseisen, en de tools worden volgens de geldende voorschriften gebruikt. Elke verkeerde houding of onrealistisch uitziende handeling valt bij de kritische, gespecialiseerde doelgroep namelijk direct door de mand.

INZICHTEN

Elk beeld moet herkenbaar en overtuigend zijn. Op de set in Holmatro’s Nederlandse hoofdkwartier is daarom veel aandacht besteed aan details. Vanzelfsprekend zijn naast de tools en de mensen, ook de autowrakken daarvoor essentieel. Maar wel minder mooi om te zien. Vandaar de keuze om geen verouderde modellen in te zetten, maar juist de allernieuwste van merken die high-end engineering - net als Holmatro - in hun DNA hebben. Niet alleen een esthetische en positionerende, maar ook een inhoudelijke keuze trouwens. Nieuwe auto’s maken namelijk gebruik van de sterkste staalsoorten, waarmee Holmatro de kans krijgt te bewijzen dat de Pentheon tools onmisbaar zijn om ook dit type auto's open te knippen en de slachtoffers te bevrijden.

ACHTER DE SCHERMEN

“Natuurlijk moet goede applicatiefotografie in dienst staan van het product. Maar in Holmatro’s branche is een realistisch beeld van de getoonde situatie net zo belangrijk. Je ziet vaak dat dit ‘realisme’ wordt bereikt door in de nabewerking een vangrail, een lucht of een snelweg toe te voegen. Daar zijn we voor de Pentheon launch van weggebleven. Focus op het product, daar gaat het om. De tools in actie, zonder opsmuk. Want elke reddingswerker en brandweerman snapt de context zonder deze te zien.”

Team

Verantwoordelijk aan klantzijde: Jilles Duyndam & Petri Zandijk - Concept & art direction: Martijn Rijken - Fotografie: Tycho Merijn Roest - Productie: Petri Zandijk, Ronald de Zanger, Marinus Verweijen, Manon Hart & Pim van Dongen

Categorie
Business-to-Business
Tags
Applicatiefotografie, fotografie, Merkcampagne, Productcampagne