Documentairereeks ‘You can count on us, for life’
Wereldwijde lanceringscampagne Pentheon productlijn
Holmatro Rescue Equipment
Cutjongens
4 docu’s - 5 crewleden - 8 draaidagen - 10 minuten per docu -18 uur ruw materiaal
Hoe maak je van een testimonial-campagne voor een nieuwe, game-changing productlijn ook een oprechte en vooral echte campagne op merkniveau? Door Holmatro’s ‘why’ - levens redden - een gezicht te geven. Vier echte gezichten. In vier mini-documentaires vertellen de hoofdpersonen uit de campagne hun real-life verhaal. Expliciet en krachtig. Holmatro’s rescue tools spelen impliciet een rol. De intieme, visuele portretten met hoge productiewaarde slaan zo een brug tussen merk en mens, product en emotie en product en doelgroep.
Holmatro is wereldwijd marktleider. Volop ruimte om deze positie met de documentairereeks opnieuw te claimen, door ze product- en zelfs merkoverstijgend neer te zetten. Vanuit de merkbelofte ‘You can count on us, for life’ wordt namelijk een missie-statement voor de complete branche afgegeven. Juist door in te zetten op human interest verhalen die de branche recht in het hart raken, leveren de docu’s voor Holmatro’s marketingteam bovendien een essentiële bijdrage aan het totale campagne-ecosysteem. Met een mileage van ruim twee jaar zet Holmatro de korte films in voor merkcampagnes op mentaliteitsniveau én productcampagnes rond specifieke features en benefits.
“Door het juiste team samen te stellen, lukte het om zonder locatiescouting in twee draaidagen per hoofdpersoon tot de kern van hun levensverhaal komen. En om de verhalen vervolgens te koppelen aan de kern van het merk Holmatro. Het werden intensieve draaidagen in snelkookpanvorm waarbij de verhalen net zozeer verteld moesten worden in beeld als in woord. Zonder ook maar een moment reclamisch, respectloos of ongeloofwaardig te worden. De erkenning van en herkenning bij de doelgroep, zoals we zagen in de reacties op social media, bleken de ultieme bewijsvoering voor de kracht van de films.”
Verantwoordelijk aan klantzijde: Jilles Duyndam & Petri Zandijk - Concept: Martijn Rijken - Regie & Edit: Merlijn Passier (Cutjongens) & Martijn Rijken - DOP: Dennis de Pijper (Shootby) - Geluid: Merlijn Passier (Cutjongens) - Motion design en post productie: Bart van Sinten (Cutjongens) - Fotografie: Tycho Merijn Roest - Productie: Petri Zandijk, Heidi Falter, Lieneke de Jongh (Holmatro) & Lianne Schenk (Cutjongens).