Contentstrategie & online campagne Pentheon rescue tools
Wereldwijde lanceringscampagne Pentheon productlijn
Holmatro Rescue Equipment
8 online funnels - 569 social posts - 1130 campagnevisuals & -snippets
Om Holmatro’s nieuwe Pentheon rescue tools op intelligente wijze in het hoofd en hart van de doelgroep te krijgen, is storytelling een van de belangrijkste elementen van de lanceringscampagne. Storytelling rond echte mensen en echte momenten. In de hoofdlijnen van de campagne worden de tools - met opzet - daarom niet of nauwelijks getoond. Wat we wel zien, zijn de echte verhalen, uitdagingen en behoeftes van de doelgroep. Online wordt op basis hiervan de verdiepingsslag naar productniveau gemaakt. In de contentstrategie vormen de uitdagingen en behoeftes van de doelgroep namelijk de springplank voor keiharde bewijsvoering rondom de Pentheon tools. Voor elke ‘real life challenge’ biedt Holmatro een specifiek product en biedt elk product specifieke voordelen. De contentstrategie is zorgvuldig opgebouwd uit acht funnels waarin alle producteigenschappen en -voordelen aan bod komen.
Hoe maximaliseer je de output van de beschikbare content? En hoe maak je er vervolgens een contentverhaal van dat past bij de game-changing eigenschappen van de productlijn? Vanuit de Hero-Hub-Hygiene theorie is een online campagnestrategie ontwikkeld waarmee de doelgroepen door elke fase van de klantreis worden geloodst. Van awareness naar overweging en van overweging tot conversie; op ieder moment heeft Holmatro relevante online content op social media klaarstaan. Met over en weer verwijzingen vanuit merk naar productlijn, vanuit de vier mini-docu’s naar de productlijn, vanuit de productlijn naar features en benefits, en vanuit CGI animaties naar de productlijn bijvoorbeeld.
“Al tijdens de conceptingfase was duidelijk dat Holmatro minstens twee jaar campagne wilde gaan voeren voor de Pentheon series. Reden genoeg om te investeren in een waterdichte contentstrategie met acht verschillende campagne-funnels die samen optellen tot een integraal verhaal. Door elke seconde film, elke visual en elk productanimatie-frame een plek te geven als online advertentie, post of stukje content, heeft Holmatro materiaal met voldoende mileage in handen. Materiaal voor verschillende kanalen - Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube - maar ook voor verschillende momenten en marketingdoelen. Alles om de campagne helemaal thuis te brengen en onderaan de streep in verkoopcijfers hoog te scoren.”
Verantwoordelijk aan klantzijde: Jilles Duyndam, Petri Zandijk & Iris Pijnenburg - Strategie: Martijn Rijken, Petri Zandijk & Iris Pijnenburg - Creative direction, art direction & design: Martijn Rijken